Det är viktigt att ni tar del av våra aktuella villkor innan ni gör en beställning från Garden Flames.
Beställningar är bindande. För att beställa hos oss måste du vara 18år.
Priset som anges på vår websida vid inköpstillfället är priset som gäller.
Priserna är angivna i SEK och moms ingår med 25%.
Kortbetalning eller banköverföring via Payson
När beställningen görs kommer du vidare till Payson där du kan välja att betala med kort (Visa/Mastercard) eller via banköverföring. Följande banker hanteras via Payson (SEB, Handelsbanken, Nordea och Swedbank). Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar. Alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.
Faktura via Payson
Garden Flames erbjuder betalning mot 20 dagars faktura. När du väljer att betala mot faktura sker en anmärkningskontroll på ditt personnummer eller organisationsnummer. Betalningsvillkor är 20 dagar netto. Vid påminnelse förbehåller vi oss rätten att lägga på en påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år. Om betalning uteblir efter påminnelse kommer ärendet gå vidare till vårt inkassoföretag.
Klarna Checkout
Vi samarbetar med Klarna och erbjuder Klarna Checkout. Du kan välja mellan att betala med kort (Visa, MasterCard och American express), direktbanksbetalning eller faktura. Du kan även välja att dela upp din faktura enligt Klarnas betalningsvillkor.
Har du frågor om din betalning är du välkommen att kontakta Klarnas Kundservice på 08-120 120 10. Läs de fullständiga köpvillkoren på Klarnas hemsida.
Vi skickar beställningar med Schenker till närmaste ombud eller vid produkter över 20kg till kundens angiven hemadress.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Skulle Ert paket väga mer än 20 kg kan det inte skickas till ett postombud, då skickar vi det istället till Er företagsadress eller Er hemadress. Det är dock viktigt att Ni är hemma när paketet kommer så att fraktleverantören inte debiterar Er lagerhyra och så att Ni kan kontrollera godset vid ankomst. Eventuell lagerhyra efterdebiteras.
Det är alltid garanti för fabrikationsfel på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Du betalar själv returfrakten. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Det är mycket viktigt att ni kontrollerar godset direkt! Lyft försiktigt ut kaminen ur lådan och inspektera den noggrant för eventuella skador.
Garden Flames tar inget ansvar för transportskador som inte rapporteras direkt.
Om godset, av olyckliga skäl, är skadat, bör ni vägra att ta emot det och be fraktombudet att returnera det omedelbart. Om transportören inte kan ta med sig godset direkt, be dem att skriva under på att godset var skadat och notera deras namn för referensändamål. Alla fel som upptäcks vid mottagandet behöver dokumenteras. Ta bilder på de skadade delarna och skicka dem omedelbart till oss via mail eller sms på 0761-645952. Ange ert ordernummer som referens. Beskriv även vad som har inträffat. Spara alla delar och förpackningen tills ni har fått svar från oss.
Skadeanmälan ska ske inom 3 dagar från det att ni har tagit emot paketet för att vi ska kunna ersätta varan. Vi ersätter kostnadsfritt transportskadat gods efter att transportföretaget har hanterat skadeanmälan. Transportföretaget kan ibland vilja undersöka skadan, så returnera inte det skadade godset utan att först kontakta oss. Observera att det kan ta upp till 14 dagar innan hanteringen av skadeanmälan är avslutad.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i den nya personuppgiftslagen: GDPR.